منشور اخلاقی

۱. بر این باورم که دست آورد دنیوی و اخروی هر فرد از طریق کار و تلاش مسئولانه بدست می آید. لذا با انجام صحیح وظایف شغلی، کسب روزی حلال، رضایت خداوند کریم را از طریق خدمت به بندگان خدا، برای آخرت خود به ارمغان می آورم.

۲. معتقدم فعالیت هتلداری، مجموعه ای خلاق و سرمایه ای ملی است که با همت و تلاش من و همکارانم امکان بهره برداری مناسب از آن میسر می شود و در نتیجه آن، من هم به سهم خود در رشد و توسعه اقتصادی کشورم و تامین رفاه هم میهنانم سهیم هستم.

۳. بر پایه اعتقادات دینی و ملی، همواره تلاش میکنم وظیفه میزبانی را در عالی ترین سطح آن از طریق وفاداری به قوانین، رعایت استانداردهای هتلی و تامین انتظارات و نیازهای به حق مهمانان، به انجام برسانم.

۴.در ایفای مسئولیت میزبانی صادقانه در تمامی مراحل انجام وظیفه شغلی ام، خود را در جایگاه میهمان هتل قرار داده و سازگار با نظرات و انتظارات میهمانان، سطح کیفیت خدمات شغلی ام را ارزیابی و در جهت رضایت هر چه بیشتر میهمانان، آن را مورد تعدیل قرار میدهم.

۵. به نتایج نهایی خدمت شغلی ام می اندیشم و با اصلاح و بازبینی فعالیت هایم سعی میکنم تعادل لازم را بین منافع خانواده ام و منافع هتل برقرار نمایم.

۶. به فواید راه حل ها و دستوراتی که برای انجام هر چه بیشتر مسئولیت هایم، پیشنهاد و یا صادر می شود آگاهم و تلاش میکنم تا ایده آل های نظری را با شرایط واقعی و مقتضیات کار هتلی تطبیق داده و کیفیت و اثربخشی خدمات شغلی ام را ارتقا بخشم.

۷. کلیه اطلاعات شرکت و اسرار مربوط به میهمان را که از طریق تماس های اجتناب ناپذیر حاصل می شوند، کاملا محرمانه تلقی میکنم و از بیان آنها حتی در کانون خانواده اجتناب می کنم.

۸. هیچگاه به توانایی های فعلی حرفه ای و تخصصی ام قانع نیستم و همواره تلاش می کنم تا دامنه دانش و آگاهی حرفه ایم را تا سر حد استعداد و قابلیت های فردی خود، توسعه دهم.

۹. می کوشم تا در انجام وظایف و ارزیابی اثربخشی شغلی ام ، از بکارگیری یک راه حل و یا روش یکنواخت برای حل مسائل شغلی و زندگی ام بپرهیزم و ضمن رعایت ارزش های اعتقادی از توافق های عامیانه اجتناب کنم.

۱۰. خود را پیوسته در مقابل نتایج ناشی از خدمات و اقداماتم مسئول می دانم و دست به هیچ اقدامی نمی زنم مگر آنکه اطمینان داشته باشم فواید ناشی از کارم بیش از هزینه های آن برای مجموعه و میهمانان هتل خواهد بود.

۱۱. توانایی شغلی و دانش حرفه ای خود را بطور کامل در خدمت هتل قرار میدهم و از هرگونه رقابت مخرب اجتناب و در بسط و انتقال تجربیات خود به دیگر همکارانم و اخذ متقابل تجربیات آنها دریغ نمی کنم.

۱۲. می کوشم معلومات و مهارت هایم را با اشتیاق و اصرار و شکیبایی روزافزون به دیگران و بویژه همکارانم انتقال دهم.

۱۳. به کرامت همه انسانها با ملیت، رنگ، نژاد و طبقه اجتماعی مختلف اعتقاد راسخ دارم و برای حفظ کرامت همه میهمانان هتل، در جریان انجام مسئولیت های شغلی ام از هرگونه تبعیض اجتناب می کنم و بر رعایت عدالت اصرار می ورزم.

۱۴. به کار در هتل، به عنوان یک تلاش مفید گروهی ایمان دارم، از تکروی و تعصبات حرفه ای پرهیز میکنم و معتقدم روحیه مشارکت جویی و کار گروهی در بین همکارانم باعث ارتقا دقت، صحت، کیفیت و سرعت خدمات رسانی به میهمانان هتل می شود.

۱۵. معتقدم نهایتا، پاداش تلاش صادقانه ام در هتل را دریافت می کنم. لذا اخلاق صبوری، متانت، گشاده رویی، نظم، آراستگی، رعایت بهداشت فردی و محیطی، ادب و احترام را در روابط خود بویژه با میهمانان هتل، مراعات میکنم.

۱۶. به هنگام یافتن علل بروز مشکلات پیچیده، سعی میکنم از قضاوت عجولانه، برخوردهای سطحی و عامیانه و پیش داوری های تعصب آمیز بپرهیزم و از قابلیت های ذهنی ام برای بررسی صحیح روابط علت و معلولی ، شناسایی علل واقعی بروز مسائل و مشکلات استفاده کنم و راه حل های مناسب برای برخورد با مشکلات را شناسایی نمایم.

۱۷. از برخوردها و رقابت های مخرب و تنش های شغلی و فردی با همکارانم پرهیز می کنم و جنبه های عدل و انصاف، رفاقت، تعامل، همکاری و همیاری در گفتگوها، مراودات، رفتارها و کردارهای خود را با همکارانم، رعایت میکنم.

۱۸.آرامش در محیط کاری ناشی از عمل، کردار و رفتار شخصی من است. بنابراین برای آرامش بیشتر در محیط کارم و شادابی و نشاط روحی و روانی ام از هیچ کوششی دریغ نمی ورزم.

۱۹. همواره تلاش میکنم تا همکارانم در رده های شغلی مدیریت هتل بویژه مدیر مستقیم خودم به اهداف و برنامه های عالیه هتل نائل شوند و موفقیت مدیران را موفقیت خودم تلقی کنم.

۲۰. رفتار و عملکرد حرفه ام نماد برند هتل های پارسیان است. بنابراین با اصلاح و بهبود مداوم رفتاری و عملکرد حرفه ام در افزایش اعتبار برند هتل های پارسیان همواره مشارکت دارم.

۲۱. بر ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی، تکریم میهمانان، پاسخگویی، امانت داری، تامین خواست و انتظارات بهداشتی میهمانان، اطلاع رسانی، انتقادپذیری، وقت شناسی، آراستگی ظاهر، گذشت، دوستی و مهربانی با میهمانان هتل اصرار می ورزم.

۲۲. تلاش می کنم از دامنه و میزان مسئولیت هایم اطلاع کامل داشته باشم و از اختیارات خود بدون اعمال هرگونه تبعیضی، در چارچوب ضوابط هتل به نحو بهینه استفاده کنم.

۲۳. به شعار بهداشتی هتل که “پیشگیری از بروز احتمالی بیماری های ناشی از مشکلات بهداشتی” می باشد، باور دارم و میکوشم با رعایت توصیه های متصدی امور بهداشتی و پزشکی هتل و همکاری با ایشان، شرایط ارتقا سطح بهداشت موادغذایی، فردی و محیطی هتل را فراهم و در نتیجه آن سلامت، امنیت، بهداشت، رفاه و آسایش را تقدیم میهمانان نمایم.

۲۴. معتقدم بقا موقعیت شغلی ام، به بقا و سودآوری هتل بستگی دارد. بنابراین در جهت افزایش منافع بحق سهامداران هتل تمام تلاش خود را بکار می گیرم و برای کاهش هزینه ها، صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و تبذیر از هیچ کوششی دریغ نمی ورزم.

۲۵.من به این که یکی از کارکنان مجموعه هتل های پارسیان می باشم افتخار میکنم و سرافرازی و پیشرفت های آن را سربلندی خود تلقی می کنم.